ELDEN RING: Deluxe Edition v1.10 + DLC (2022) PORTABLE / Polska wersja językowa
DLC:
Screeny:
Wymagania sprzętowe:
Dane techniczne:
Linki:
Elden Ring to kolejna pozycja w portfolio studia FromSoftware, które za sprawą wydanego w 2009 roku Demon’s Souls zapoczątkowało nurt nazywany soulslike – nieprzystępnych gier RPG akcji cechujących się wysokim poziomem trudności już od pierwszych minut rozgrywki. Tak jak miało to miejsce w trakcie tworzenia innych sztandarowych gier dewelopera – poza Dark Souls II – rolę głównego projektanta pełnił Hidetaka Miyazaki.
Podążając schematem gier z serii potocznie nazywanej Soulsborne – w której skład wchodzą Demon’s Souls, trylogia Dark Souls oraz Bloodborne) – główny wątek fabularny w Elden Ring jest tylko lekko nakreślony, a gracz musi pokonywać kolejne etapy przygody, by stopniowo zdobywać strzępy informacji, które na koniec będzie mógł złożyć w jedną spójną całość.
Akcja produkcji rozgrywa się w krainie znanej jako Ziemie Pomiędzy (ang. The Lands Between), podzielonej na sześć królestw. Każdym z nich rządzi jeden z półbogów, których przyjdzie nam pokonać w celu odebrania im fragmentów tytułowego Eldeńskiego Kręgu. To właśnie rozbicie owego tajemniczego obiektu zapoczątkowało kataklizm, który doprowadził Ziemie Pomiędzy na skraj upadku. Główny bohater, jeden ze Zmatowieńców (ang. Tarnished), wrócił do swojej ojczyzny z wygnania, by spróbować odzyskać niegdyś utraconą łaskę Złotego Drzewa (ang. Erdtree), dowieść swojej wartości i zostać nowym Eldeńskim Lordem.
Przy tworzeniu historii świata Elden Ring FromSoftware skorzystało z pomocy George’a R. R. Martina – pisarza znanego głównie z książkowej sagi Pieśń Lodu i Ognia, na podstawie której zrealizowano serial HBO Gra o tron. Jego praca została w pewnym stopniu zmodyfikowana przez autorów gry, co poskutkowało powstaniem złożonego, mrocznego świata fantasy.
Na początku przygody tworzymy własnego protagonistę, określając jego płeć i wygląd, a także wybierając jedną z dziesięciu klas postaci (włóczęga, wojownik, astrolog, bohater, bandyta, prorok, samuraj, więzień, konfesor, łajdak). Przy czym ma ona wpływ jedynie na początkowe statystyki i ekwipunek naszego Zmatowieńca. Elden Ring kładzie bowiem duży nacisk na elementy RPG, oferując graczom dowolność w rozwoju postaci, co w parze z szerokim arsenałem broni oraz zaklęć umożliwia dostosowanie odpowiedniej taktyki do każdej sytuacji.
Jedną z głównych atrakcji tytułu jest złożony, zręcznościowy system walki. Starcia z adwersarzami odbywają się w sposób dynamiczny, a każdy atak jest bardzo precyzyjny. FromSoftware słynie z tworzenia wymagających produkcji i Elden Ring nie odbiega od tej reguły – każdy pojedynek należy traktować z rozwagą, zaś różnorodność wrogów wymaga od nas ciągłego wymyślania coraz to nowych taktyk.
Istotnym elementem zabawy są starcia z potężnymi bossami. W sumie w grze jest ich stu dwudziestu dziewięciu. Twórcy zadbali o to, aby w Elden Ring każda taka batalia była emocjonująca i bezwzględnie rozliczała gracza z popełnianych błędów. Tak jak to miało miejsce w grach z serii Soulsborne, projekt poszczególnych bossów jest przemyślany i unikalny, a wokół głównych antagonistów – ze względu na założenia fabularne tytułu – wykreowano aurę boskości i heroizmu.
Znaczną zmianę w stosunku do poprzednich gier studia przeszła konstrukcja świata. Tym razem dostępny teren jest w pełni otwarty, rozległy i wypełniony mniejszymi lokacjami o bardziej korytarzowej strukturze. By szybciej się po nim przemieszczać, można skorzystać z widmowego wierzchowca, Strugi (ang. Torrent), którego da się przyzwać niemal w dowolnym momencie zabawy. Ponadto nic nie stoi na przeszkodzie, by z jego grzbietu wyprowadzać ciosy i toczyć starcia z przeciwnikami.
Podążając schematem gier z serii potocznie nazywanej Soulsborne – w której skład wchodzą Demon’s Souls, trylogia Dark Souls oraz Bloodborne) – główny wątek fabularny w Elden Ring jest tylko lekko nakreślony, a gracz musi pokonywać kolejne etapy przygody, by stopniowo zdobywać strzępy informacji, które na koniec będzie mógł złożyć w jedną spójną całość.
Akcja produkcji rozgrywa się w krainie znanej jako Ziemie Pomiędzy (ang. The Lands Between), podzielonej na sześć królestw. Każdym z nich rządzi jeden z półbogów, których przyjdzie nam pokonać w celu odebrania im fragmentów tytułowego Eldeńskiego Kręgu. To właśnie rozbicie owego tajemniczego obiektu zapoczątkowało kataklizm, który doprowadził Ziemie Pomiędzy na skraj upadku. Główny bohater, jeden ze Zmatowieńców (ang. Tarnished), wrócił do swojej ojczyzny z wygnania, by spróbować odzyskać niegdyś utraconą łaskę Złotego Drzewa (ang. Erdtree), dowieść swojej wartości i zostać nowym Eldeńskim Lordem.
Przy tworzeniu historii świata Elden Ring FromSoftware skorzystało z pomocy George’a R. R. Martina – pisarza znanego głównie z książkowej sagi Pieśń Lodu i Ognia, na podstawie której zrealizowano serial HBO Gra o tron. Jego praca została w pewnym stopniu zmodyfikowana przez autorów gry, co poskutkowało powstaniem złożonego, mrocznego świata fantasy.
Na początku przygody tworzymy własnego protagonistę, określając jego płeć i wygląd, a także wybierając jedną z dziesięciu klas postaci (włóczęga, wojownik, astrolog, bohater, bandyta, prorok, samuraj, więzień, konfesor, łajdak). Przy czym ma ona wpływ jedynie na początkowe statystyki i ekwipunek naszego Zmatowieńca. Elden Ring kładzie bowiem duży nacisk na elementy RPG, oferując graczom dowolność w rozwoju postaci, co w parze z szerokim arsenałem broni oraz zaklęć umożliwia dostosowanie odpowiedniej taktyki do każdej sytuacji.
Jedną z głównych atrakcji tytułu jest złożony, zręcznościowy system walki. Starcia z adwersarzami odbywają się w sposób dynamiczny, a każdy atak jest bardzo precyzyjny. FromSoftware słynie z tworzenia wymagających produkcji i Elden Ring nie odbiega od tej reguły – każdy pojedynek należy traktować z rozwagą, zaś różnorodność wrogów wymaga od nas ciągłego wymyślania coraz to nowych taktyk.
Istotnym elementem zabawy są starcia z potężnymi bossami. W sumie w grze jest ich stu dwudziestu dziewięciu. Twórcy zadbali o to, aby w Elden Ring każda taka batalia była emocjonująca i bezwzględnie rozliczała gracza z popełnianych błędów. Tak jak to miało miejsce w grach z serii Soulsborne, projekt poszczególnych bossów jest przemyślany i unikalny, a wokół głównych antagonistów – ze względu na założenia fabularne tytułu – wykreowano aurę boskości i heroizmu.
Znaczną zmianę w stosunku do poprzednich gier studia przeszła konstrukcja świata. Tym razem dostępny teren jest w pełni otwarty, rozległy i wypełniony mniejszymi lokacjami o bardziej korytarzowej strukturze. By szybciej się po nim przemieszczać, można skorzystać z widmowego wierzchowca, Strugi (ang. Torrent), którego da się przyzwać niemal w dowolnym momencie zabawy. Ponadto nic nie stoi na przeszkodzie, by z jego grzbietu wyprowadzać ciosy i toczyć starcia z przeciwnikami.
DLC:
Screeny:
Wymagania sprzętowe:
Dane techniczne:
Linki:
Aby zobaczyć ukryty tekst, musisz być zalogowany. Jeżeli nie masz konta, zarejestruj się!
Komentarze (0)