Going Medieval v.0.15.4rel (2021) GOG / Polska wersja językowa
Screeny:
Wymagania sprzętowe:
Dane techniczne:
Linki:
Going Medieval jest niezależną grą strategiczną, w której zajmujemy się budowaniem i nadzorowaniem średniowiecznej wioski. Konieczne jest tutaj zarówno planowanie zabudowań, jak i dbanie o potrzeby i samopoczucie mieszkańców. Za opracowanie i wydanie tego tytułu odpowiada studio Foxy Voxel i jest to jego debiutancki projekt. Fabuła Akcja gry toczy się w alternatywnej wersji XIV wieku naszej ery, w Europie, zaraz po epidemii tzw. Czarnej Śmierci (obecnie uważa się, że była to dżuma), która według szacunków historyków zabiła 30-60% ludności żyjącej na kontynencie. W Going Medieval wspomniana plaga była jeszcze bardziej destruktywna i doprowadziła do niemal kompletnego wymarcia ludzkości (śmiertelność na poziomie 95%). Gracz wciela się w lidera niewielkiej społeczności, który stara się odbudować cywilizację w regionie po tej tragedii - poczynając od pojedynczej wioski.
W Going Medieval naszym zadaniem jest zbudowanie wioski na gruzach dawnej cywilizacji - terenach, które obecnie są niemal dzikie. Wcielamy się przy tym w konkretną postać - bohatera, którego tworzymy na samym początku gry (istnieje możliwość dostosowania jego wyglądu oraz płci). W czasie właściwej rozgrywki odpowiadamy m.in. za dobór, umiejscowienie i kształt budynków. Dbamy również o przeróżne potrzeby naszych mieszkańców, takie jak jedzenie, sen, komfort i bezpieczeństwo. Poszczególne osoby w naszej wiosce mają własne historie i plany - możemy poznać ich lepiej poprzez obserwacje. W świecie gry istnieją też różne frakcje, różniące się od siebie celami i ideologiami (np. rojaliści Faithful Sons of England czy składający się z wierzących w legendy arturiańskie The Circle of Avalon). Poza zjawiskami pogodowymi i szeroko rozumianą naturą musimy też brać pod uwagę zagrożenie ze strony innych ludzi - w regionie nie brakuje bowiem groźnych bandytów (w tym m.in. kanibali - członków grupy The Progeny of the Plague). Trenujemy wojowników, budujemy mury, a także wieżyce, które możemy obsadzić łucznikami. W miarę postępów w rozgrywce otrzymujemy dostęp do coraz bardziej zaawansowanych struktur i możliwości (np. zamków). Możemy też wpływać na kształt terenu, tworząc kompleksy jaskiń, które mogą zostać wykorzystane do przeróżnych celów. By nasza wioska mogła się rozwijać, musimy też starać się o wzrost populacji. Możemy w tym celu przyjmować osoby z zewnątrz i pomagać ludziom w różnych sytuacjach - ci będą nam wdzięczni i być może zdecydują się zamieszkać w naszej osadzie. Osiągnięcie sukcesu wymaga również zarządzania ludźmi - musimy wyznaczać obowiązki poszczególnym mieszkańcom, dbając o to, by były one dopasowane do ich indywidualnych cech.
Going Medieval posiada oryginalną, trójwymiarową oprawę graficzną, która wykorzystuje tzw. voxele - dzięki temu gracz ma daleko idące możliwości ingerowania w środowisko gry (np. kształtowania terenu). Produkcja cechuje się dość ciekawym, uproszczonym stylem artystycznym i posiada nieco baśniową atmosferę (głównie dzięki zastosowaniu bardzo żywych barw oraz wyrazistego oświetlenia). Świetne wrażenie sprawia także system pogodowy.
W Going Medieval naszym zadaniem jest zbudowanie wioski na gruzach dawnej cywilizacji - terenach, które obecnie są niemal dzikie. Wcielamy się przy tym w konkretną postać - bohatera, którego tworzymy na samym początku gry (istnieje możliwość dostosowania jego wyglądu oraz płci). W czasie właściwej rozgrywki odpowiadamy m.in. za dobór, umiejscowienie i kształt budynków. Dbamy również o przeróżne potrzeby naszych mieszkańców, takie jak jedzenie, sen, komfort i bezpieczeństwo. Poszczególne osoby w naszej wiosce mają własne historie i plany - możemy poznać ich lepiej poprzez obserwacje. W świecie gry istnieją też różne frakcje, różniące się od siebie celami i ideologiami (np. rojaliści Faithful Sons of England czy składający się z wierzących w legendy arturiańskie The Circle of Avalon). Poza zjawiskami pogodowymi i szeroko rozumianą naturą musimy też brać pod uwagę zagrożenie ze strony innych ludzi - w regionie nie brakuje bowiem groźnych bandytów (w tym m.in. kanibali - członków grupy The Progeny of the Plague). Trenujemy wojowników, budujemy mury, a także wieżyce, które możemy obsadzić łucznikami. W miarę postępów w rozgrywce otrzymujemy dostęp do coraz bardziej zaawansowanych struktur i możliwości (np. zamków). Możemy też wpływać na kształt terenu, tworząc kompleksy jaskiń, które mogą zostać wykorzystane do przeróżnych celów. By nasza wioska mogła się rozwijać, musimy też starać się o wzrost populacji. Możemy w tym celu przyjmować osoby z zewnątrz i pomagać ludziom w różnych sytuacjach - ci będą nam wdzięczni i być może zdecydują się zamieszkać w naszej osadzie. Osiągnięcie sukcesu wymaga również zarządzania ludźmi - musimy wyznaczać obowiązki poszczególnym mieszkańcom, dbając o to, by były one dopasowane do ich indywidualnych cech.
Going Medieval posiada oryginalną, trójwymiarową oprawę graficzną, która wykorzystuje tzw. voxele - dzięki temu gracz ma daleko idące możliwości ingerowania w środowisko gry (np. kształtowania terenu). Produkcja cechuje się dość ciekawym, uproszczonym stylem artystycznym i posiada nieco baśniową atmosferę (głównie dzięki zastosowaniu bardzo żywych barw oraz wyrazistego oświetlenia). Świetne wrażenie sprawia także system pogodowy.
Screeny:
Wymagania sprzętowe:
Dane techniczne:
Linki:
Aby zobaczyć ukryty tekst, musisz być zalogowany. Jeżeli nie masz konta, zarejestruj się!
Komentarze (0)